Persbericht Jeugdzorg Nederland

Op initiatief van Talpa hebben de pleegzorgaanbieders, onderdeel van Jeugdzorg Nederland de mogelijkheden verkend om de pleegzorg via een TV-programma op een positieve manier onder de aandacht te brengen. Dit vanwege het schrijnende tekort aan pleegzorgouders.

Op basis van deze gesprekken is een overeenkomst met Talpa gesloten om gezamenlijk de mogelijkheden te verkennen. Deze overeenkomst bevat meerdere waarborgen die de belangen van het pleegkind dienen. In deze fase is de overeenkomst aan het bestuur van Jeugdzorg Nederland voorgelegd en deze is vervolgens vandaag in overleg gegaan.

Het bestuur van Jeugdzorg Nederland juicht positieve aandacht op de TV voor de pleegzorg toe. Daarvoor moet een format worden gekozen dat de belangen van de jeugdige, ouders en pleegouders niet schaadt.

Het bestuur van Jeugdzorg Nederland is van mening dat het huidige format – waarin een jeugdige publiekelijk voor een pleegouder kiest – onvoldoende waarborgen biedt en daarom niet passend is.

Jeugdzorg Nederland wil daarom samen met de pleegzorgaanbieders en Talpa in gesprek om tot een aangepast format te komen.

Plaats een reactie